13‏/11‏/2008

انكسارات و أنين


انكسارات

عزرا حبيب العمر
قد ادميت قلب الحب
وها انت تظلمه بكلمات ليست به
جرحته كثيرا قتلته كثيرا
تحمل كثيرا لحبك حبيبي
وانت تقسي وتقسي وتقسي
فالي متي سيظل ينتظرك
احبك رغم كل الحدود التي حاول ان يضعها بينك وبينه
احبك لانك روحه بحق
اعطاك الفرص لتبقي معه
لكن تقتله ببعاد وقهر
ظلمت قلبي وقولت عنه الكثير
وانت السبب في فعله الكثير
فكيف سوف اسامحك هذه المرة
سيدي ان لي قلب رقيق وهذا ليس بمديح
لانه ويالا اسفي عليه يئن ويئن
ولا تسمع له انين اقتله كما تشاء فهو ملكا لك
ولكني تعبت ولا اعرف متي واين ساقول كفي
فاحزر جنوني احزر ظلمي اكثر من هذا

*********************************************


أنين

أنيني وقد فاض بي الكيل
لا أذن تسمع ولا عينا تري
جنون جنون
حبور سكون
ضياع دموع
اهات خضوع
انين ذبول
قتيل ليس بمقتول
دما لا تراه عيون
قتيل قتيل
ولا احد يائبه
ولا احساس بالقلوب
تموت ولا يراك بشر
وتأن ولا يابه بك حجر
فتموت وتموت
وهل من قبور
أوتاوي القبور
ولا تاوي القلوب
ضياع ذهول
ولا احد يسمع
ولا احد سيري
سر قتلي
وانا لست بمقتول
***********************************
========================
ملحوظه هامه
======
أأسف للجميع
أنا بحال لا استطيع الكلام ولا اريد الكلام
ساتوقف عن الكتابه
الي حين يشفي الله القلب
وكان الله بالسر عليم
فقد اضناني التعب وما عدت استطيع التحمل اكثر من هذا
لذا سامحوني وادعو لي بالصبر والمقدر
ولكم مني جميعا جزيل الشكر
وسأقوم بنشر تعليقاتكم باذن الله فقط
فألي القاء وادعو لي الا يكون وداع

14 التعليقات:

mohamed ghalia يقول...

أختى العزيزة
أسعد الله حالك وفرج همك
فى إنتظار عودة بإذن الله
دمتى بكل الود وفى سعادة

Butterfly يقول...

أنا ملاحظه ده بقالى فتره
بس انا والله برده حالتى النفسيه وحشه جدا بس بقاوم ههههههه
أرجو من الله ان يفرج همك عما قريب .
سلام

هـمـــــــــــسة يقول...

حبيبتى ربنا يارب يفك كربك وييسرلك امورك

وحاولى تبقى قوية وماتستسلميش لليأس انا بقالى فترة صحتى تعبانة جامد واتضح فى الاخر انه نفسية

حبيبتى حاولى تاخدى بالك من نفسك وارمى همومك ورا دهرك

وصدقينى الكتابة اكبر مسكن ليكى الفترة دى حتى لو مش هتنشرى اكتبى خرجى اللى جواكى

وانا هدعيلك وادعيلى ربنا ييسرلنا امورنا والهم والحزن يبعد عنا

Unknown يقول...

ربنا يصبرك يارب

في انتظار عودتك تاني ياجميله

Meme يقول...

قال النبي (صلى الله عليه وآله وسلم): من دعا بهذا الدعاء: " اللهم إني عبدك وابن عبدك وابن أمتك ناصيتي بيدك، ماض في حكمك، عدل في قضاؤك، أسألك بكل اسم هو لك سميت به نفسك أو أنزلته في كتابك أو علمته أحدا من خلقك أو استأثرت به في علم الغيب عندك أن تجعل القرآن ربيع قلبي ونور صدري وجلاء حزني وذهاب همي " اذهب الله همه وأبدله مكان حزنه فرحا.

ربنا يسعدك
ابدعتي عندما كتبتي انين

غير معرف يقول...

انكسارات وانين دموع وجراح
ساعات القلب يكون ملئ بالحزن
والجراح وتفارق الوجة الابتسامة
يظل الانسان رفيقا للصبر والامل للغد
اجمل جملة عجبتني بجد
فاحزر جنوني احزر ظلمي اكثر من هذا
بس ممكن كل الحب الا اتكلمتي عنة دة
يتقلب الي انتقام وجنون معقول
مستحيل لانة لو حب حقيقي عمرة مايكون
بتحذير من الجنون
تحياتي لكي ميويا

اسير الوحدة

غير معرف يقول...

انين
يااااااااااااااااااااااااااااااااااااة
جنون جنون
حبور سكون
ضياع دموع
اهات خضوع
انين ذبول
ايةكل الشجن والاحزان دي
دما لا تراه عيون
صدقيني كلماتك دامية للقلوب
وممطرة للدموع كلمات يقشعر لها الجسد
بجد كلمات جميلة ولكن لي انتقاد بسيط
اسمحي لي علي كلمة القبور هذة ذكرتيها
اكثر من مرة ؟؟??
تحياتي لكي يا ميويا

اسير الوحدة

حبيبة الروح يقول...

mohamed ghalia
ربنا يخليك علي الدعوه الكريمه
ولك مني مثلها ولمؤمنين جميعا

حبيبة الروح يقول...

Butterfly
سلامتك يا قمر
هو كدا المؤمن ديمن منصاب
ههههههههههههه
الحمد لله علي كل شئ
شكرا للدعاء

حبيبة الروح يقول...

1/2 doc
ربنا يخليكي يا دكتورة يا قمرايه انتي
سلامتك من التعب
انا عارفه ان كل الي فيا ده نفسي بس يا ريت حبيبي بيحس
يلا الحمد لله

حبيبة الروح يقول...

esraa
ربنا يخليكي يا جميله
اديني رجعت اهه بسرعه

حبيبة الروح يقول...

Meme
يا حبيبتي يا ميمي انتي والله
ربنا يخليكي ليا علي الدعاء الكريم
وعلي الحديث الشريف
بجد ربنا يخليكي ليا يا رب
ميرسي علي رايك في انين
هي فعلا عزيزة عليا اكتر من انكسارات

حبيبة الروح يقول...

اسير الوحدة
مش عارفه اقولك ايه عن اول تعليق
بس هقولك علي حاجه
ايوة حبي ليه اكبر من اي شئ وممكن اتحمل عشانه كل حاجه
بس كل واحد وليه طاقه مينفعش احب حد وهو بيموت قلبي كل يوم بقسوته
اكيد ممكن اتعب في يوم من الايام وساعتها انا مضمنش تصرفي فهمتني
نورت

حبيبة الروح يقول...

اسير الوحدة
تاني تعليق
اقولك ايه علي موضوع قبور
بص يمكن لاني بجد تعبانه جدا الفتره دي حاسه اني فعلا قربت تضمني القبور سامحني علي الكلمه دي بس بجد تعبت
وعلي فكره انا اسمي مويا مش ميويا
الي يحب يناديلي يقولي مويا