23‏/02‏/2009

الحلم 3


ازداد خفقان قلبي وانا احدثه قلبي وعقلي بل وكل ما بي لا يصدق اهو فعلا معي الان
تهت من بين الكلام لا اعلم ان كان حلم ام حقيقه هل هو معي ام يحيك لي الخيال ثوب من الحرير المطعم بشوك صغير يقتلني
تاهت مني الكلمات وانا اسمعه يشكي ويحكي وانا بجانبه اخفف عنه همومه واشعر بخفقات قلبه كانها زئير بين اضلعه
كان يقتلني بحكايته عنها هي التي لم اعرفها نصحته وضممت جرحه اخذت راسه بين راحت يدي قبلت بين عينيه
قلت له لا تبكي يا صغيري فانا بجانبك ولكنه لم يراني بل هو يرها هي قال لي احبك
لو كان قالها قبل اليوم كنت رقصت طربا وفرحا بحبه الذي انتظرته سنين طويله
ولكني رايت شبحها يرقص في عينيه رايتها تسخر مني وتقولها ليه هو لي انا لا تاملي غير الفتات
نظرت اليه وانحضرت من عيني دمعه ولما استطع كتمان همي اسندت راسي علي صدرة وبكيت كما لم ابكي في حياتي
ضمني ليه وانا اشعر بشوك يمزق جسدي بين يدي لا يجب ان استيقظ كفي انت لست لي اراها بقلبك اراها في عينيك
اراها بين اشواك حضنك يا ويلي بحب يقتلني قبلته بعيني الاف القبلات نظرت الي نظرة طويله اشبعت عيني بمحياه الجميل
اسندت راسي علي صدره وودعته لاخر مرة
وكانت النهايه

11 التعليقات:

نـــــور يقول...

مش بقولك نكدى
يعنى هو انتى كنتى فاتحاها علشان تنكدى علينا؟
امشى يابت غورى من بلوجر كله جتك القرف

والله انا تعبت منك اساسا
بصى القصه حلوه وكل حاجه
واحلى مافيها انها حصلت وبتحصل وهتحصل كتير

راجعى بس الكلام لانه محتاج مراجعه للغه العربيه
غلاسه ياقلبى
عادى

Unknown يقول...

قصة حقيقية
اعرف تفاصيلها
فقد شهدت مشاهد منها
لكنها محظوظة بأن فرت من اول جولة من تلك الحرب الخاسرة

تحياتى لك يا مبدعه

mohamed ghalia يقول...

حلوه قوى الكلمات وكم هو رائع إحساسك
دمتى بكل الود

blue-wave يقول...

احيانا
نحن من نجلب لنفسنا الحزن واليأس
ربنا معاكى

Meme يقول...

احساس عالي جدا زي عادتك

حبيبه.....براحه عالبت دي مي حبيبتنا و مش بنرضى حد يزعلها ههههههه

romansy يقول...

ستزول الالام
ستزول الاوجاع ولكن ما علينا سوى الصبر

rona يقول...

نعم انها فعلا مظوظه لانسحابها من تلك الجولى التى سيظل بها شبح الاخرى اما عينيها ويهمس فى اذنيها انها انسحبت ولكن ربحت فى النهايه

موجة يقول...

بصى بقى
هى كلمة وحدة مفيش غيرها ولا اقولك كلمتين
نكدى يانكدى
والله الكلام حلو اوى اوى يا حبيبت قلبى
ومأثر فيا وفى عننيا شوية شوية عليا

عارفة بقى فى ناس بتعيش عشان تطيب خاطر ناس وتقف جمبها وتهون عليها ومش مهم قلوبهم بتتقطع ولا لاء
وفى ناس ياختى مش بتحس ابدا ربنا مايوعدنا بيهم رغم انهم ماليين البلد
اخر حاجة بقى عشان انا كدة رغيت كتير اوى
انتى راااااااائعة

بسمة انور يقول...

كلامك جميل
واسلوبك رائع

تحياتى لك على هذه المدونة الرااائعه

Butterfly يقول...

كلمات جميله أوى بجد
واحساس رائع

تحياتى

هـمـــــــــــسة يقول...

احساسك عالى اوى يامى
بس انا عايزة اقول حاجة مش معنى ان احساسك وصلنا او حاجة انتى كتبتيها لازم تبقى حقيقية ليه كل الناس ردوا بناء على الاساس ده

يامى بجد انتى رقيقة خالص حتى فى كتباتك ماشاء الله ربنا يحميكى يامى